9 aug. 2013

Fodral

 
Ofta när jag syr eller håller på med nåt annat handarbete (eller hela tiden faktiskt) har jag redan ett par andra saker i huvudet som jag vill testa. Så medan jag höll på med den svarta handväskan stack jag emellan med detta "fodral" som broderas i bågen på symaskinen och sedan sys ihop och fodras. Blingade upp locket med ett par swarowski och sydde en tryckknapp för att hålla locket på plats. Fodralet är sytt i naturfärgat linne. Färgen stämmer inte riktigt på den nedersta bilden - det är kameran i mobilen som inte återger rätt färger ibland. Inte så himla stort faktiskt som det kan verka på bilden - lagom till en mobil och lite till. Nästa skall jag utveckla lite mer med ett fack inuti och ett på utsidan med dragkedja för t ex mynt. Detta fodral fick min svärdotter Jenny på sin 30-årsdag istället för ett gratualtionskort :-)




Inga kommentarer: